…kijk ik eens terug op de dagen van maart. Dan is al bijna weer het eerste kwartaal van 2009 voorbij, en wat passeert er nu zoal langs mijn bureau? Deze maand begon met een presentatie van onze producten bij het werkoverleg van instellingsbeleid, samen met Anke. Aanleiding waren de DRI’s, de vier thema’s van de TU Delft, die in april van start gaan. Wij kunnen daar ondersteunen met het leveren van content (onze bronnen), het in kaart brengen van de mensen en het werkterrein binnen de DRI’s, en het aan elkaar koppelen van beiden. Er was meteen een reden om een vervolgafspraak te maken, met Hans de Boer, projectsecretaris van de DRI Infrastructures.

We kregen ook een bezoekje van de studentenraad: echt leuk om zo’n groepje (dit keer waren er maar twee) te ontvangen en enthousiast te zien worden over het Geoloket, Discover en het gebruikersonderzoek (de persona’s) dat daarbij hoort. Ze denken graag mee en hebben vaak nuttig commentaar. Over geoloket gesproken, en dus Paul Suijker, vorige week donderdag gingen we van start met het project Multimedia, een overkoepelend project waar drie deelprojecten in bij elkaar komen, namelijk de multimediaportal (ook geleid door Paul), collegerama (Onderwijs en Studentenzaken) en videoconferencing (MMS, Multimedia Services).

Ik had me ook nog even bemoeid met onze tellers boven de deur, even iets heel anders. Dus Marc van Langen, van iTrack, kwam eens polshoogte nemen, en we hebben samen begrepen waarom het aantal bezoekers met deze tellers zo omhoog lijkt te zijn gegaan: als je van de publiekswc’s naar de coffeecorner loopt en vice versa, dan word je ook meegeteld. Aha! Dat gaan we met de verbouwing van de entree, voor het Library Learning Centre, rechtzetten.

Deze week kwamen twee studenten van Personeel & Arbeid (uit Leiden) Paula en mij interviewen over ons beleid tav ziekteverzuim. Een uurtje lang werden wij opgenomen en geleid langs standaardvragen. Ze doen deze weken 30 interviews binnen de universiteitsdienst (en spreken mensen in alle rollen) en komen in juni met een eindpresentatie. Paula en ik hebben al gezegd dat we daar graag heengaan.

Naast natuurlijk in deze periode R&O gesprekken en het gebruikelijke management-overleg, had ik nog iets anders; ik mocht een oorkonde aan de drie studenten van de faculteit EWI uitreiken voor het opladen van de 1000ste scriptie. Straks woon ik een presentatie van Anke bij, bij de faculteit Bouwkunde, over een nieuwe loot, namelijk “Ask me about publishing”, waar wij meehelpen de bewustwording rond wetenschappelijk publiceren (in dit geval bij Bouwkunde) te vergroten.

En wat mag ik niet vergeten? Woensdag de 11de natuurlijk, weer een verschrikkelijke pechdag, wat een water, wat een ellende!

Blog views as per June 25, 2013: 2188. After that date post was migrated to this new url.