Het is elke keer weer een verrassing. Hoe vaak gaat de telefoon? Wat wordt er gevraagd? Zit de mailbox vol? Kunnen we leuke chats verwachten? Wie komt er bij de balie? En waarom? Hoeveel gebruikers zitten in onze glazen zaal (stille studieplekken) en/of bij de faculteitslocaties (Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica en Civiele Techniek en Geowetenschappen)? Wordt de kaartenkamer bezocht? En door wie? Welke boeken worden ingekeken bij onze locatie in de faculteit Bouwkunde? Geven we vandaag workshops informatievaardigheden? Is er een nieuwe module uitgerold bij TUlib, de online hulp bij informatievaardigheden? Hoe vaak wordt ons materiaal in de TU Delft Repository gedownload? Worden de nieuwste i-Tunes filmpjes (in onze multimedia set van de repository) bekeken? Komt er genoeg nieuw materiaal bij? Wie komt deze week op bezoek voor een rondleiding? Wordt de Tresorleeszaal ook bezichtigd? Welke nieuwe databases zijn aangeschaft? Zijn er bepaalde tijdschriften minder populair vandaag de dag? Is onze eigen database ABSIS (architectuur in Nederland) weer verrijkt met records? Zitten de projectruimtes in ons gebouw aan het Prometheusplein vol? Welke wensen heeft de Challentgroep (voor excellente Bachelorstudenten) die een vaste plek gaan krijgen in hetzelfde gebouw? Wie zoekt er op dit moment door onze collectie met Discover, de nieuwe zoekmachine? Worden er nuttige of leuke contacten gelegd … in het gebouw, tussen of met onze medewerkers? Krijgen we aanschafsuggesties binnen? Zijn er nog klachten of wensen die we niet kennen? Wie twittert er nu over ons? Is er nog een interessante blog die wij moeten doorspelen aan onze gebruikers? Vragen, vragen, en in sommige gevallen ook antwoorden, maar ik ga in ieder geval naar UGame-ULearn: The User Experience op 1 april in Delft om weer een ervaring rijker te worden!

Blog views as per June 25, 2013: 1905. After that date post was migrated to this new url.