Na een dagje vrij, waar we nog wel de openbare bibliotheek hebben bezocht, begon de NVB studietrip op 30 mei echt.

De ochtend brachten we door in de Robarts Library van de University of Toronto, waar vooral de presentatie over de scholars portal service van de overkoepelende organisatie van Canadese bibliotheken in Ontario indruk maakte. Daar is sprake van echte samenwerking, op gebied van preservation, digital collection en member services. Tijdens de tour door het immense gebouw van Robarts vielen de persoonlijke cubicles voor studenten op – zeer kleine studiehokjes (650 in totaal) waar een student een jaar lang gebruik van mag maken, tegen betaling.

De mooie plaatjes komen van de Art Gallery – een heel inspirerend gebouw, met hout, glas, titanium en een brede collectie.

Nog meer kunst bij het Ontario College of Art & Design. De studenten waren al op summer break, dus het was wat onwerkelijk, omdat de studios leeg waren.

Via een razendsnelle tour langs de kleine bibliotheek van OCAD (waar de bibliothecaris veel tijd steekt in het overtuigen van stakeholders dat naast een digitale collectie een printcollectie voor kunststudenten een noodzakelijk goed is), kwamen we terecht bij de nieuwe learning zone.
Een kleine, maar prachtig aangeklede, ruimte, geinspireerd door de university of warwick, waar de OCAD-studenten lekker samen kunnen komen en hun kunsten mogen vertonen.

Blog views as per June 25, 2013: 1401. After that date post was migrated to this new url.