Zullen we dan maar? Wij als TU Delft Library zijn bezig met onze strategie 2015 en in die discussie raken we af en toe aan 2020, maar daar houdt het dan toch wel bij op. We herkennen de multitaskende gebruiker en denken na over de financiële situatie. We baseren veel op het woord samenwerking (binnen de ondersteuning van de eigen universiteit, samenwerking met bedrijfsleven via de faculteiten, en samenwerking met de andere universiteitsbibliotheken) en zien natuurlijk giga-aantallen die over het Internet vliegen (zoals flickr-foto’s, dagelijks meer dan een foto-album van 375000 pagina’s!).

A Day in the Internet
Created by Online Education

Maar waar denken we aan bij 2050? Het is natuurlijk lekker veilig, want ver genoeg om je hele gekke dingen voor te stellen. Net maakten we op de afdeling Customer Services een grapje over kleurenadvies, nu ja, misschien kan dat wel, mits wetenschappelijk onderbouwd :crazy: Zijn dan de papieren boeken echt alleen nog maar in ons Trésor? Hoe connected zijn we dan in Nederland en daarbuiten? Komen studenten nog steeds naar de campus? Welke duurzame maatregelen zijn inmiddels genomen?

Ik stop hierbij, maar nodig bij deze iedereen uit, want we kunnen er binnenkort over praten in DOK Delft!

Blog views as per June 25, 2013: 1926. After that date post was migrated to this new url.